Tu Stii Care Este Reputatia Ta Online?

Reputatia ta online, ca brand sau ca persoana, este unul dintre factorii care influenteaza decizia consumatorilor. Stiai asta?

Exista o gramada de interpretari gresite in ceea ce priveste gestionarea reputatiei online.

Unii afirma ca aceasta se limiteaza la monitorizarea platformelor de social, altii presupun ca e ceva legat de relatii publice in timp ce altii habar n-au cu ce se mananca acest concept.

Adevarul e undeva la mijloc.

Gandeste-te la gestionarea reputatiei tale online ca la o asigurare: nu te gandesti la ea cand nu ai nevoie insa esti recunoscator ca o ai atunci cand dai de necaz.

Conceptul de management a reputatiei online este relativ nou, motiv pentru care multe persoane (printre care si antreprenori) nu acorda importanta – inca – propriei imagini publice de care sunt urmariti pe web.

Practic, managementul reputatiei online consta in actiuni de monitorizare, diminuare sau eliminare a materialelor negative pe care oamenii le gasesc despre tine online.

In articolul de astazi vei citi despre cum sa afli ce spune internetul despre tine, dar si 4 ponturi eficiente care iti permit sa influentezi pozitiv reputatia ta online.

Cum sa ai grija de reputatia ta online:

1. Fa o cautare pe numele tau

Ti-ai cautat pana acum numele pe Google?

Pentru ca, daca nu, e cazul sa o faci. Verifica atat rezultatele din Search, cat si cele din Google Images.

Chiar daca ai constiinta curata, este posibil ca problemele legate de reputatia ta sa provina dintr-o coincidenta de nume.

Este deja celebru cazul co-fondatorului BrandYourself.com, Pete Kistler.

Prin 2008, acesta a descoperit adevaratul motiv pentru care companiile la care a aplicat nu il cheama nici macar la un interviu. Se pare ca pe Google mai existau o multime de alti Pete Kistler, printre care se numara si un individ suspectat de trafic de droguri.

Si aici observam impactul reputatiei potentialilor angajati asupra angajatorilor.

Dar inchipuie-ti ce s-ar intampla daca un potential investitor iti cauta numele pe Google si descopera un tip cel putin dubios, pe care il confunda cu tine? Cate sanse crezi ca mai ai sa obtii fondurile de care ai nevoie?

Pentru a preveni astfel de situatii, iti recomand sa setezi alerte Google pentru numele tau, adresa, numele business-ului/brandului tau si sa limitezi notificarile la una pe zi, pentru a le primi direct pe email.

2. Cumpara-ti un domeniu cu numele tau

O modalitate de a te asigura ca rezultatele legate de numele tau sunt relevante si contribuie la reputatia ta online este sa iti cumperi un domeniu cu numele tau, unde sa publici continut specific despre tine si afacerea ta.

Ok, aceasta activitate presupune ceva efort, insa te asigur ca iti va influenta puternic si pozitiv reputatia online.

Ce poti sa publici aici?

Scrie informatii despre tine si despre activitatea ta, scrie pe tematici nisate (de exemplu, daca vinzi cadouri handmade poti scrie despre acestea si, bonus, sa trimiti link-uri spre site-ul tau) sau poti sa publici un CV.

De asemenea, aici poti publica link-uri spre articole interesante si comentariile pe care le ai de adaugat asupra subiectelor discutate.

Un site sau un blog te ajuta si daca exista informatii negative legate de numele tau.

Prin publicarea unui continut interesat si informatii valoroase poti sa “ingropi” rezultatele negative si sa le trimiti pe pozitii mai joase, mai putin vizibile.

3. Fii prezent activ pe retelele de socializare

Cand vorbim de reputatia ta online, vorbim invariabil si despre retelele de socializare.

Dupa cum bine stii, acestea au devenit un canal de informare important, iar oamenii sunt foarte deschisi sa isi exprime parerile personale despre orice, fie ele pozitive, fie negative (si stii bine ca vestile proaste circula mai repede).

Ei, in procesul de construire si intretinere a reputatiei tale online, este indicat sa iti creezi profiluri pe principalele platforme de social si sa le populezi cu informatii relevante despre tine.

Orienteaza-te spre Facebook, LinkedIn, Instagram iar, daca ai timp, nu lasa deoparte nici Pinterest sau YouTube.

Ok, nu trebuie sa postezi zilnic pe acestea pentru a-ti intretine reputatia, insa nici sa te culci pe o ureche nu e bine.

Adauga continut nou macar o data pe saptamana (sau o data pe luna) si interactioneaza cu oamenii: raspunde-le la comentarii, distribuie continut valoros de pe alte pagini si fii pregatit sa gestionezi si comentariile negative (raspunde politicos si nu o lua personal, peste tot exista hateri).

4. Optimizeaza-ti prezenta pe aceste site-uri

Daca tot esti prezent pe site-uri si retele de socializare, incearca sa le umpli cu informatii reale/valoroase despre tine, optimizeaza URL-urile si repeta-ti numele (acolo unde poti).

Si daca tot vorbeam anterior de blog sau site personal, iti recomand sa afisezi link-uri spre profilurile tale pe retelele de socializare. Aceasta actiune iti va intari prezenta in online.

5. Tine lucrurile private in privat

Ce se intampla in Las Vegas ramane in Las Vegas.

Ce se intampla pe Google ramane acolo pentru totdeauna si se va intoarce impotriva ta fix atunci cand nu te astepti.

Prin urmare, ai grija ce publici in online pentru ca, daca tu nu esti atent la propria reputatie, informatiile negative se vor imprastia ca gandul.

Exista cateva reguli privitoare la prezenta pe Google sau Facebook sau orice alt website: nu publica ce nu vrei sa vada mama ta, nu publica ceva ce nu vrei sa vada seful tau si nu publica orice iti trece prin cap.

Totul trebuie privit prin prisma bunului simt, al unei conduite exemplare si trebuie citit si de trei ori inainte de a fi publicat.

Pozele cu shot-uri de tequila, priviri incetosate de la bauturi alcoolice sau alte substante, pozele nud, la bustul gol sau in costum de baie nu au ce cauta pe Facebook sau pe Instagram.

La fel sta treaba si cu statusurile cu opinii personale discriminatoare, injurioase sau care ar putea jigni alti oameni. Nu au ce cauta online.

In aceeasi masura, iti recomand sa iei toate precautiile necesare pentru a-i impiedica pe altii sa posteze fotografii nepotrivite cu tine.

Daca, totusi, se intampla asta, ar trebui sa elimini tag-ul care te identifica si chiar sa ceri persoanei respective sa stearga postarea.

Managementul pentru reputatia ta online este la fel de important si cand vine vorba de afacerea ta.

Ponturile pe care ti le-am prezentat in articolul de astazi se preteaza atat in cazul in care incerci sa iti construiesti o reputatie online pozitiva inca de la inceput cat si daca vrei sa o consolidezi: verifica-ti numele pe Google, cumpara-ti un domeniu cu numele tau, fa-ti profiluri pe retelele de socializare, publica informatii valoroase si pastreaza informatiile private pentru tine.

Daca totusi, in urma verificarii pe Google, descoperi ca reputatia ta este afectata drastic, iti recomand sa apelezi la firme sau consultanti specializati in relatii publice si imagine publica sau reputatie online.

Tu cata importanta acorzi reputatiei tale online?