Tipuri de factori SEO pentru motoarele de căutare

Există patru grupuri majore acoperite de Tabelul periodic al motorului de căutare al factorilor SEO :

  • SEO pe pagina: Conținut, Arhitectură, HTML
  • SEO în afara paginii: încredere, legături, utilizator
  • toxinele
  • Verticale emergente

Elementele din fiecare grup sau subgrup sunt factori pe care trebuie să îi luați în considerare dacă doriți să creșteți vizibilitatea și clasamentul organic al site-ului dvs. În colțul din dreapta sus al fiecărui element, există o valoare care să vă ajute să înțelegeți greutatea sau importanța acelui anumit element – cu cât este mai mare numărul, cu atât mai mult are o greutate.

Grupurile de SEO din pagină și din afara paginii au fiecare mai multe subgrupuri, iar fiecare capitol al acestui ghid SEO este dedicat să vă ajute să navigați pe acea față particulară a SEO.

Factorii SEO funcționează în combinație

Factorii SEO nu există în vid. Titlurile HTML bine optimizate nu vor compensa conținutul subțire. Viteza de aprindere rapidă a site-ului nu va ajuta dacă motoarele de căutare nu vă pot accesa cu ușurință paginile. Simplu spus, având mai mulți factori pozitivi vă pot crește șansele de succes, dar factorii negativi pot agrava aceste cote.

Factorii SEO pe pagină

Factorii de clasare a căutării pe pagina sunt aproape în totalitate sub controlul editorului. De asemenea, aici este esențial să vă echilibrați satisfacerea nevoilor audienței dvs. cu ca motorul de căutare al paginilor dvs. să fie prietenos. 

Titlul paginii sau articolului, profunzimea cercetării, cuvintele cheie folosite și așa mai departe ar trebui să fie utilizate în funcție de nevoile publicului dvs. specifice. Titluri HTML, text ancoră și multe altele ar trebui să ofere indicii atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru publicul dvs. despre relevanța conținutului dvs. Arhitectura site-ului dvs. ar trebui să ajute crawler-urile pentru motoarele de căutare să vă navigheze pe site și să îi ajute pe utilizatori să găsească ceea ce caută.

Factorii SEO off-page

Motoarele de căutare nu evaluează doar ce este pe pagină și sunt vizibile pentru utilizatori. Factorii de clasare în afara paginii sunt în general influența directă a creatorului sau editorului. Motoarele de căutare evaluează reputația, calitatea backlinkurilor unui site, locația geografică a utilizatorului și mulți alți factori pentru a oferi cele mai relevante rezultate. 

Deși acești factori nu sunt la fel de ușor de controlat pe pagină, trebuie luați în considerare la optimizarea site-ului dvs. pentru căutare.

toxinele

Când este bine, SEO beneficiază motoarele de căutare la fel de mult cât beneficiază site-urile. SEO ajută motoarele de căutare să ofere utilizatorilor rezultate de căutare mai bune. Cu toate acestea, utilizarea tehnicilor SEO care vizează manipularea semnalelor de clasament pentru a obține un avantaj nedrept față de concurență poate face greș. 

Grupăm spamul și așa-numitele tehnici de „pălărie neagră” în „toxine”. Folosirea lor poate duce la paginile dvs. primind o penalizare de clasare sau chiar la interzicerea completă a rezultatelor căutării.  

Verticale emergente

Căutarea vocală, locală, de imagine și video au propriul lor capitol special în acest ghid, deoarece reprezintă modalități diferite pentru utilizatorii de a-ți găsi conținutul. Fiecare dintre aceste verticale emergente are propriile sale caracteristici, nuanțe și oportunități pentru mărci și editori. Cu toate acestea, ele corespund și unuia sau mai multor elemente de bază din tabelul nostru periodic și nu necesită un mod complet nou de vizualizare a SEO.