Promovarea PPC (Pay Per Click)

Publicitatea pay-per-click, PPC sau plata per clic înseamnă că anunțurile tale se pot afișa la fiecare căutare relevantă, însă vei fi taxat doar atunci când utilizatorii vor da clic pe reclama ta.

Promovarea businessului tău prin campaniile PPC Google Ads te poate ajuta să ajungi nu doar pe prima pagină a motorului de căutare Google (campanii Google Ads în rețeaua de căutare) într-un timp foarte scurt, ci și pe siteurile partenere (Google Display Network) și în proprietaătile Google (Google Gmail, Youtube, Google Finance, Google Book Search etc) prin campaniile Google Ads în rețeaua de display.

Sistemul Google Ads te taxează fie pe clic, fie pe mia de afișări (ultima variantă este disponibilă doar pentru promovarea pe siteurile partenere, de exemplu: afișarea unui banner în diverse siteuri).

PPC înseamnă trafic plătit către site-ul tău, trafic care se poate transforma în vânzări. Este important nu doar să aducem utilizatorii pe site, ci trebuie să aducem utilizatori interesați de ceea ce le putem oferi astfel încât să ne crească vânzările și în același timp profitul. Printr-o campanie PPC nu urmărim doar să atragem atenția cuiva și să ne facem cunoscut brandul, deși sunt prezente și aceste beneficii. O campanie PPC este indicată atunci când se dorește întâmpinarea potențialului client, ce se află în căutarea unui produs, cu o oferta care este conformă căutărilor sale.

Cum să începi o campanie PPC folosind Google Ads?

Pentru început trebuie să îți setezi un cont de Google Ads, să adaugi datele de facturare, să introduci un card bancar valid și să iți stabilești obiectivele. Clienții noi beneficiază de un voucher Google Ads in valoare de 300 RON (în acest moment, valoarea lui se poate schimba) pentru a-și acoperi costurile inițiale. Următorul pas este alegerea cuvintelor cheie, iar Google ne ajuta în acest sens punând la dispoziție un instrument denumit Google Ads Keyword Tool.

Alegerea cuvintelor cheie potrivite

Promovarea PPC prin Google Ads are la bază cuvintele cheie selectate pentru care se vor afișa reclamele. Ele trebuie să fie relevante pentru businessul tău, iar când le selectezi ai putea să te pui în pielea potențialilor clienți și să te gândești la termenii de căutare pe care i-ar folosi pentru a te găsi.

Google Ads Keyword Tool oferă informații referitoare la numărul de căutări efectuate în fiecare lună de utilizatorii Google.ro / Google.com și la gradul de concurențialitate. În acestă analiză se poate porni cu un set restrâns de combinații de cuvinte cheie deoarece tool-ul oferă propuneri de combinații noi. Totodata, pentru obținerea unui set de cuvinte cheie util în promovarea site-ului se poate face analiza introducând URL-ul website-ului propriu sau al concurenților, în acest caz lista fiind obținuta pe baza mecanismului de indexare Google al site-ului web.

Anunțuri relevante și atractive

Creează anunțuri relevante în care sa fii cât mai explicit și să îți prezinți produsele ținând cont de limitările Google. După pornirea campaniei monitorizează vizitele primite și fă ajustările necesare astfel încât să atragi doar trafic de calitate care să te ajute la îndeplinirea obiectivelor stabilite inițial.

Cum functionează?

Reclamele prin Google Ads au o rată mare de utilizatori ce finalizează acțiuni pe site (cumpără produse online, completează formularul de cerere de ofertă, se abonează la newsletter) pentru ca aceștia deja cauta informații (pe Google), iar dacă anunțul tău este relevant pentru ei și îi atrage, vor da clic și vor ajunge pe site unde îi vei putea convinge să achiziționeze produsul, sa te sune etc.

Să presupunem că avem un site de uși. Ne facem cont Google Ads, setăm campania, alegem prețul maxim pe care dorim s îl plătim pentru un clic și o pornim. Cineva interesat de ușă pentru locuință să vă cauta pe Google „uși de interior. Dacă setupul a fost realizat corect reclama noastră se va afișa, utilizatorul va da clic pe ea și va ajunge pe siteul de uși. Iată cum am reușit sa aducem pe siteul nostru pe cineva interesat de ceea ce vindem, persoana care se poate transforma în client. Cât ne-a costat? Google ne va taxa cu costul maxim pe care l-am setat sau chiar mai putin.

Sistemul funcționează pe principiul licitației si nu ține cont doar de costul per clic pe care îl setăm. În stabilirea prețului real pe care îl plătim pentru un clic Google calculează și un scor de calitate care se referă, printre alți factori, și la relevanta anunțului și calitatea paginii spre care îl trimitem pe utilizator.

Utilizând plata per clic ai control maxim asupra campaniei tale Google Ads, iar modificările făcute reclamelor sau cuvintelor tale cheie vor deveni active imediat.