Optimizare seo

Construim adevarate afaceri online! Orice afacere online are nevoie de un site de calitate care sa iti creasca afacerea la un nivel cat mai inalt.

Ce este SEO?

SEO (Search Engine Optimization ) se traduce prin optimizare pentru motoarele de căutare. Este considerată cea mai eficientă modalitate de promovare pe termen lung și reprezintă totalitatea procedurilor prin care un site avansează în motoarele de căutare. Tehnicile SEO ajuta la creșterea traficului organic tocmai pentru a obține mai mulți clienți.

În ultimii ani, SEO a devenit un fel de marketing integrat. Nu mai este suficient să adaugi niște cuvinte cheie în titlu. Trebuie să ții cont de unde sunt elementele poziționate, cât de repede se încarcă website-ul și multe alte aspecte tehnice, legate de conținut, persuasiune si vânzări.

SEO este un serviciu care se realizeaza pe termen lung, iar rezultatele sunt cuantificabile prin rapoarte de pozitionare, rapoarte privind evolutia traficului organic si prin cresterea numarului de lead-uri

Care sunt beneficiile unui serviciu SEO?

Optimizare seo

Care sunt beneficiile unui serviciu SEO?

  • Site-ul tau ajunge pe primele pozitii in motoarele de cautare.
  • Beneficiezi de promovare pe sute de site-uri care iti vor trimite clienti.
  • Devii un brand credibil, deoarece oamenii au incredere in rezultatele din Google
  • ROI-ul este mult mai bun fata de reclamele PPC
  • Rezultatele pot fi masurate si corelate cu cresterea vanzarilor
  • SEO imbunatateste experienta utilizatorilor.
  • Cresti vizibilitatea brand-ului si ajungi in fata site-urilor concurente.

Audit SEO

Ne place să credem că site-ul tău este ca o nava, iar linkurile create sunt vântul care o ajută să navigheze. Pentru a putea “naviga”, ai nevoie de linkuri puternice, targetate în direcția aleasa de tine. Un audit SEO te asigură ca site-ul tău beneficiază din plin de strategia de link building și ne ajută, de asemenea, sa identificăm potențiale probleme care împiedică site-ul să crească în motoarele de căutare.

Audit-ul SEO realizat de echipa noastră nu este alcătuit doar din print-screenuri preluate din software-uri automate, ci include o listă de verificări ale site-ului. Fiecare strategie pe care o concepem este individualizată pe bază analizei detaliate a punctelor forte și slabe ale site-ului. Noi nu facem Audit Gratuit, ba chiar alocam 2 săptămâni pentru realizarea acestuia. Auditul este o primă etapă într-un proces de optimizare SEO.

Ce include un Audit SEO?

Atunci când facem un audit SEO, realizăm o analiză cuprinzătoare a site-ului și cautăm, în special, eventualele probleme (majore sau minore), care ar putea să îți afecteze pozițiile in SERP. Mai jos sunt câteva dintre întrebările la care încercăm să găsim răspuns:

Audit tehnic SEO – Verificăm toate linkurile site-ului și realizăm o examinare completa a tuturor limitărilor tehnice ce au legătură cu optimizarea SEO, cum ar fi: viteza de încărcare, sitemap, robots.txt, erori de accesare (de exemplu 404) și multe altele.

Conținut duplicat – Conținut copiat, probleme de indexare și multe altele.

Audit onsite – Strategie de internal linking, probleme potențiale de design, probleme de arhitectură a site-ului etc.

Research pe cuvinte cheie – Vom selecta cele mai bune cuvinte cheie pentru a ne asigura că site-ul dvs. primește trafic targetat, care să genereze cât mai multe conversii. Împreună vom alege cuvintele cheie și ne vom asigura că acestea generează vânzări și nu sunt “informaționale”.

Audit offsite/offpage – Analiză a backlink-urilor, distribuția backlink-urilor, distribuția anchor text, comparație metrici cu cei ai principalilor competitori etc.

Analiza Usability – Ai auzit vorbindu-se în SEO modern despre Indicatorii de User Experience? Orice problemă de Usability poate influenta Rankingul site-ului tău.

Procesul de optimizare SEO modern presupune analiza site-ului atât la nivel de design, Mobile first, elemente de încredere pentru utilizatori, factori ce influențează poziția în Google.

Vom discuta împreuna audit-ul SEO și propunerile noastre. Ne dorim ca cei care colaborează cu noi să aibă succes, de aceea facem tot posibilul pentru a te ajuta sa îl obții.

Ai un site care nu iți aduce profit? Nu ințelegi de ce ai un bounce rate atât de mare și o rata de conversie atăt de mică? Apari în pagina 5, din Google, pe principalele cuvinte cheie, deși ai făcut deja SEO la site?

Optimizare on page

Dacă backlinkurile sunt vântul corabiei tale (site-ului tău), optimizarea On-Page reprezintă catargul și corpul navei. Un site, care nu este optimizat On-Page și care nu are o arhitectură interna bună, nu poate sa performeze în Google.

Optimizarea SEO On-Page este fundamentală pentru a obține poziții bune în motoarele de căutare, ea fiind “piatra de temelie” sau “fundația” oricărui site.

Aceasta tehnică era simplă în trecut și mare parte dintre specialiștii SEO au senzația ca o cunosc. Însă în prezent lucrurile au devenit mai complexe. O arhitectură de site trebuie să țină cont atât de structura cuvintelor cheie în linkuri dar și de experiență utilizatorilor în navigare și informare.

Câteva dintre acțiunile concrete realizate de echipa noastră On-Page:

Optimizarea Meta-Title-urilor – Tagul “Title” este unul dintre cele mai importante elemente ale optimizării On-Page. Este esențial să folosim un Title scurt, dar descriptiv pentru vizitatori. Acesta îi va ajuta să identifice căt mai repede afacerea ta. Tagul “Title” este primul lucru pe care motoarele de căutare îl arată și indexează. Totodată, este primul lucru pe care vizitatorul îl vede atunci când căuta un produs/serviciu prin zeci de rezultate, de aceea trebuie să fie cât mai atragător pentru el. Un Title sec, care nu spune nimic, va avea un CTR scăzut și nu vei putea prinde topul Google.

Optimizarea Meta-Descrierii – Meta description ar trebui să includă o descriere informativă a site-ului tău, focusându-se pe domeniile sau produsele importante pentru compania ta. Se consideră că este ca un rezumat al paginii. Dacă utilizatorul îl găsește interesant și atractiv, atunci va da click, pentru a afla mai multe informații. CTR-ul este și aici important și ține de calitatea conținutului.

Taguri HTML – Este esențial să arăți motoarelor de căutare și vizitatorilor care sunt părțile importante ale site-ului tău. Limbajul HTML are anumite taguri, care ne permit sa facem acest lucru. De exemplu, headingurile H1, H2, H3, Bold, Italic etc. Textul din interiorul headingului H1 este cel mai important, potrivit motoarelor de căutare. Utilizarea lui este extrem de importantă, pentru a defini title-urile de pagini sau secțiuni din site-ul tău.

Optimizarea cuvintelor cheie – Conținutul de pe site trebuie optimizat astfel încăt să satisfacă atât motoarele de căutare, dar și vizitatorii. Nu ne dorim prea multe cuvinte cheie, pentru a nu fi penalizați de algoritmul Panda. Trebuie sa avem un echilibru între numărul de cuvinte cheie, lungimea conținutului și limbajul folosit, pentru a transforma vizitatorii în clienți.

Optimizarea linkurilor – Degeaba avem conținut optimizat, dacă vizitatorul navighează cu greutate pe site. Linkurile interne trebuie optimizate atât pentru vizitatori, cât și pentru Google.

Optimizarea imaginilor – Dacă site-ul tău are foarte multe imagini, trebuie optimizate și acestea, pentru ca motoarele de căutare să le indexeze. Oamenii pot interpreta vizual ușor imaginile, dar procesul este complet diferit pentru un motor de căutare. De aceea este important să le optimizăm, pentru a spune motoarelor de căutare despre ce este vorba în imagine, la ce anume face referire imaginea.”

Vrei ca site-ul tău să reziste Update-urilor Google? Așa cum iți alegi un zidar bun pentru temelia casei tale, pentru a rezista la cutremur, nu lasa tinerii fără experiență, să facă optimizare SEO.

Comunicare off  page

Optimizarea off site sau optimizarea SEO off page clasica s-a schimbat. Acum vorbim de “comunicare off page”. Este “vântul” prielnic de care are nevoie corabia pentru a se îndrepta în direcția dorită. Aceasta începe odată cu finalizarea audit-ului și a optimizării on-site și constituie procesul prin care iți promovezi afacerea în mediul online. Scopul acesteia este să construiești brand awareness, să apari cât mai sus în motoarele de căutare și să atragi vizitatori din alte website-uri. Având în vedere ca update-urile de algoritm ale lui Google sunt secrete, mulți specialiști SEO se pot contrazice în privința strategiilor care să crească vizibilitatea site-ului tău.

Profesioniștii știu că SEO off site este un proces care se derulează constant și pe termen lung, nu poți să treci prin el și apoi să-l abandonezi. Cea mai bună abordare depinde de industria în care operezi și de buget, însă strategia generală ar trebui sa conțină trei mari directive: crearea de linkuri de calitate prin articole bine scrise și optimizate SEO, alte linkuri mai puțin importante pentru un mix de linkuri natural și implicarea activă a rețelelor sociale și site-urilor de video streaming.

Creare de linkuri – Există peste 200 de criterii conform cărora Google listează un site și nimeni nu cunoaște ponderea lor exacta. Totuși, un lucru e cert și toți oamenii de SEO sunt de acord cu asta: crearea a cât mai multe linkuri de calitate ajută substanțial site-ul tău să urce în paginile motoarelor de căutare. Este un proces vital în marketingul online deoarece ajută brandul să fie cât mai prezent pe Internet și aduce trafic targetat/leaduri.

Creare de conținut – Nu poți construi linkuri de calitate fără sa creezi conținut de calitate despre afacerea ta online, produsele, serviciile și domeniul în care activezi. Si în acest caz sunt necesare eforturi susținute, iar publicarea conținutului trebuie să aibă loc regulat. Acesta trebuie să fie util pentru potențialii tăi clienți și să ofere valoare comunității și industriei din care faci parte. Conținutul de calitate este o rețeta sigura pentru a crea linkuri în mod natural și distribui pe rețelele sociale, deoarece publicul tău țintă va fi cu adevarat interesat de ceea ce ai de spus.

Social media – Platformele sociale te ajută să livrezi conținutul către potențialii clienți și să expui mesajele companiei tale. Datorită funcției de multiplicare a audienței, articolele și comunicatele pot ajunge foarte repede la noi cititori, care pot folosi informațiile ca surse de referință online. Astfel, website-ul tău poate beneficia de noi linkuri naturale, de calitate.

Audiența din social media – Ca să atragi cât mai multi consumatori care să urmărească activitatea ta pe rețelele sociale trebuie să produci conținut de calitate, cu potențial de distribuire și să promovezi brandul în mod constant. În plus, trebuie să dai naștere unor discuții relevante pentru publicul tău țintă sau să te alături celor existente.

Marketingul din social media și SEO sunt doua strategii care se intrepătrund deoarece amandouă se concentrează pe construirea unei identități, care să atragă un public căt mai larg. În plus, te ajută să urci cât mai sus în motoarele de căutare.

Optimizare SEO On-Page

Etapele si strategia unui proces de optimizare SEO

Creșterea traficului organic non-brand

Pentru măsurarea performanței acestor valori folosim instrumente de segmentare și extrapolare a datelor metrice din contul de Google Analytics si Google Search Console pentru a vedea diferențele unde este cazul.

Creșterea vizibilității organice a site-ului pe cuvinte cheie

Comportamentul de căutare al userilor este dinamic, iar confirmarea vine direct de la Google. 20% dintre căutările zilnice ale userilor în motorul de căutare sunt unice, motiv pentru care analiza de cuvinte cheie este foarte importanta.

Optimizarea/Modificarea arhitecturii site-ului

Identificarea cuvintelor cheie ce necesita optimizare SEO și comportamentul de căutare al userilor pot genera schimbări de structura ale site-ului. În cadrul modificărilor de structura ținem cont de analiza asupra competiției, dar și de îmbunătățirea experienței de navigare a userilor pe site.

Structura de internal linking

În contextul unei audiente din ce în ce mai educată privind comerțul electronic, îmbunătățirea structurii de internal linking este prioritară pentru orice site. Îmbunătățirea UX prin implementări tehnice reprezintă semnale de calitate și pentru Googlebot.

Relevanța elementelor SEO

Elementele SEO principale generează modificări rapide de ranking, atunci când sunt actualizate. Aceste atribute SEO sunt sensibile în măsura în care trebuie sa fie reprezentative pentru conținutul aferent paginii respective..

Viteza de încărcare a paginii/site-ului

Timpi de încărcare mari = clienți pierduți. Mobilegeddon , un update de algoritm Google, are încorporate și scorurile de calitate privind încărcarea site-urilor pe mobil. Omiterea acestui element de optimizare SEO poate îngreuna apariția rezultatelor.

Semnale de duplicitate a conținutului

Crearea de conținut unic, îmbogățit și relevant reprezintă o provocare pentru fiecare webmaster. Poze copiate, grupuri de cuvinte copiate și modificate cu sinonime reprezintă semnale de calitate scăzută pentru Googlebot.

Structura URL-urilor SEO friendly

Acestea reprezintă regulile basic ale creării unui site”, indiferent de platformă. Optimizarea URL-urilor se face în funcție de conținutul paginii, cuvintele cheie reprezentative, ținând cont de regulile specialistului.

Certificat SSL (Securizare cu Https)

Securizarea tuturor paginilor printr-un certificat SSL reprezinta îmbunătățirea ranking-urilor cuvintelor cheie. Acest factor de ranking face parte din core-ul algoritmului și este confirmat de oficialii Google.

Structura de breadcrumbs

Lanțul de navigare cu orientare spre vizitatorii site-ului, care poate influența procesul de indexare și accesibilitate al URL-urilor. În funcție de arhitectura paginilor site-ului venim cu soluția tehnică spre implementare.

Starea de indexare si crawling

Reprezintă indicatori SEO de stare ai site-ului privind indexarea paginilor, fiind transpuși și în interfața Google Search Console. Starea indexării este transpusă prin timpul de răspuns al serverului, mărirea paginii, structurarea codului html, structura dinamica indexabilă de URL-uri....

Amplasarea cuvintelor cheie în pagină și ponderea lor

Amplasarea cuvintelor cheie în pagină trebuie implementată inteligent și nativ pentru a nu depăși bariera între procedeul Keyword stuffing și densitatea lor. Cele mai frecvente update-uri Google sunt de tipul SEO On-Page, astfel de procedee fiind printre cele mai întâlnite la majoritatea site-urilor.

Optimizarea site-ului pentru variante de mobil

Ne confruntăm cu diferențe de rezultate organice din ce în ce mai mari între Desktop/Mobile, controlând procesul prin tracking-ul zilnic a peste +20.000 de cuvinte cheie (tracking zilnic a cuvintelor cheie privind poziționarea pe Desktop și Mobile).

Dimensiunea continutului in pagina

Experiența proiectelor SEO ne-a demonstrat ca dimensiunea conținutului în pagină este un factor de ranking privind optimizarea. Schițarea și amplasarea conținutului în pagină vin ca recomandări din partea specialistului SEO, iar analiza lui se bazează pe tipul de site, pagina, structura etc.

Frecventa update-ului de continut intern

Frecvența reîmprospătării conținutului reprezinta semnale de calitate și interes asupra audienței site-ului. Existența unui blog, a unei secțiuni sau orice structură de conținut adresată audienței reprezintă o unealtă prin care putem atrage aceste semnale de calitate.

Optimizare SEO Off-Page

Fiecare campanie de optimizare SEO este unică si adaptată fiecărei pagini web in parte.

01.
Profilul și istoricul de backlink-uri

Profilul de backlink-uri reprezintă una dintre principalele date la care se uită un consultant SEO. Creșterea numărului de backlink-uri într-un ritm progresiv, diversitatea tipurilor de linkuri, varietatea de ancore, menționările fără link reprezintă activități costisitoare într-un proces de optimizare.

02.
Frecvența apariției linkurilor externe

Nivelul calității unui link nu poate fi contorizat, însă autoritatea site-ului de la care primești referința de tip backlink contează. Campaniile SEO sunt bazate pe un calendar de publishing, în care punem accent pe acțiuni native, diversitate de backlink-uri și o rata de frecvență controlată.

03.
Autoritatea domeniului (backlink-uri)

Pentru a identifica și măsura autoritatea domeniului d.p.d.v. SEO Off-Page si calitatea link-urilor folosim tool-uri. Valoarea matematică Ahrefs Rank reprezintă un KPI privind autoritatea domeniului și calitatea link-urilor și este dinamic calculat, ținându-se cont și de evoluția competitorilor.

04.
Istoricul de indexare al paginilor

Vechimea unui pagina de destinatie, poziția media a acestuia, numărul de afișări, dar și alți indicatori reprezinta istoricul de indexare. Specialistul SEO studiază istoricul website-ului, cât și fiecare pagina optimizată în parte.

Semnale sociale și de brand awareness

Semnale sociale ale userilor

Promovarea prin intermediul rețelelor sociale reprezintă semnale de branding pentru algoritmul motorului de căutare și sunt interpretate drept factori de ranking. Campaniile plătite de tip Facebook Ads, precum și crearea de conținut viral, reprezintă semnale ce trebuie implementate, în concordanță cu celelalte acțiuni SEO.

Rata de click in SERP (CTR)

CTR (Click-through rate) reprezintă rata de click, valoare metrică calculată între numărul de click-uri și numărul de afișări/impresii. Creșterea CTR-ului organic calculat pe cuvânt cheie/pagină de destinație reprezintă semnale de brand awareness confirmate de useri.

Rata de respingere/ Timp mediu pe site

Rata de respingere, timpul mediu petrecut pe site, numărul mediu de pagini vizitate pe sesiune reprezintă KPI-uri privind experiența userilor pe site. Principalul KPI privind UX pe site îl reprezintă rata de conversie a obiectivelor, iar toate datele metrice trebuie monitorizate și ținute sub control prin îmbunătățiri de conținut specifice.

Volumul de trafic direct/pe brand

Creșterea traficului pe site, în corelație cu un marketing de produs eficient, poate modifica și indicatorii de branding. Campanii plătite la click, newslettere, strategii off-line, dar și alți factori, iți pot genera efecte de branding, precum creșterea căutarilor în Google sau creșterea traficului direct pe site-ul tău.

Volumul și relevanța traficului de tip recomandare

Trebuie sa se pună accent pe calitate, nu cantitate, atunci când vine vorba de trafic referral. Experiența userilor din acele surse de trafic specifice reprezintă semnale de calitate asupra conținutului. “Inșelarea” userilor prin campanii misleading sau bannere nereprezentative pot afecta campania SEO negativ, mesajul comunicat și audiența fiind importante.

Istoricul de interacțiune al userilor cu site-ul

Interacțiunea userilor cu produsul vândut reprezintă un pas important în analiza calității conținutului On-site. Segmentarea userilor influențează rata de conversie. Astfel putem identifica posibile probleme de conținut și putem propune soluții. În general, userii care au interacțiuni multiple cu site-ul au o experiență de navigabilitate mai bună și astfel datele metrice sunt pozitive.

Vrei sa aflii mai multe?

Pentru ca afacerea dumneavoastra online sa se afle in parametrii optimi de dezvoltare este nevoie de o optimizare web pe masura.