Google Update Martie 2019

Ai simtit o scadere/crestere a traficului organic pe site? Atunci probabil ai fost afectat/favorizat de ultimul update Google. Iata observatiile agentiei noastre:

Vineri 5 Aprilie: Anumiti webmasteri si SEO-isti din lumea intreaga observa bug-uri la nivelul mai multor industrii, bug-uri legate de eliminarea de index a anumitor site-uri. Pe scurt, un bug tehnic de la Google a scos din index anumite site-uri, lucru care a generat scaderi de trafic organic non-brand.

Duminica 7 Aprilie: Google recunoaste bug-ul, confirma pe Twitter ca se lucreaza la aceasta anomalie si incearca sa rezolve problema cat mai curand.

Marti 9 Aprilie: Inca sunt site-uri care au aceasta problema, bug-ul persista, lucru care afecteaza situatia anumitor cuvinte cheie.
 
Echipa tehnica de specialisti SEO din agentia noastra analizeaza situatia aparuta, impactul asupra cuvintelor cheie pe care le optimizam/monitorizam si vom veni cu solutii pe masura ce adunam mai multe date + insight-uri.
Pe data de 12 Martie 2019 Google a inceput sa ruleze o schimbare a algoritmului, o schimbare de tip „broad core”, modificare care presupune schimbarea importantei anumitor factori de ranking.

Ca sa revenim putin si pe efectele update-ului, in cadrul agentiei analizand site-urile pe care le optimizam d.p.d.v SEO putem centraliza urmatoarele:

  • situatii particulare si neobisnuite de canibalizari SEO au aparut la site-urile care au avut scadere
  • site-urile care aveau implementate relatii de canonical pentru eliminarea duplicate pages au avut un numar mare de pagini indexate in perioada update-ului (12-14 martie). Este putin probabil, insa daca am incerca sa punem cap la cap, este posibil ca situatia cu relatia canonical sa aiba legatura cu discutia aparuta astazi referitor la rel=”next” si rel=”prev”
  • au avut de castigat si micro-site-uri foarte vechi, insa nu consideram ca este datorita backlinkurilor ci ne gandim la alti indicatori precum crawl depth / nr. de click-uri pe care le dau userul pentru a ajunge la pagina / inter-conectare pagini
  • am vazut pe mai multe industrii si cresteri pe partial match domain / exact match domain
  • au avut de suferit si branduri foarte mari, nu credem ca s-au favorizat brandurile in acest update.
  • emag si olx sunt castigatorii pe multe grupe de cuvinte cheie, remarcam faptul ca emag reuseste sa detina monopol pe multe industrii, in anumite situatii chiar cu mai multe landing page-uri(toate de search)
  • credem ca emag a avut de castigat datorita faptului ca paginile de search sunt accesibile rapid de user la <2 click-uri de homepage(pe orice search)
  • am vazut cresteri pe zona de keyword-uri informationale, deci vorbim de favorizare si la acest update pentru continutul de calitate.
  • credem ca o parte din factorii de ranking modificati au legatura si cu criteriile de calitate a continutului.
  • peste 60% din site-urile care au avut scaderi in August acum au inregistrat cresteri (in urma si unor modificari on-site)
  • putem specula ca s-a pus accent si pe semnale de reactie/sentiment a userilor cu brandul, daca citim reactiile recente ale John Muller

Observatii aparute in perioada imediat post-lansare

Ce putem observa in aceasta perioada post-update?

  • exista in continuare o fluctuatie destul de mare, SERP-ul inca nu s-a stabilizat
  • exista anomalii ca si rezultate pe mai multe industrii/cuvinte cheie
  • am vazut schimbari la nivel de meta description
  • am vazut se incearca preluarea unor informatii noi in SERP, luate automat din site

Concluzii de final

– Daca ai fost afectat semnificativ si ai un site de calitate si daca site-ul chiar e de calitate, nu doar tu crezi ca este, atunci cred ca sansa e mare sa iti revii fara sa faci mai nimic.

– Situatia inca e volatila si probabil va mia fi cel putin cateva luni. Posibil sa mai existe cateva update-uri la update…

– Google a facut un update in care a targetat MULTI factori, fara un tipar anume. Cea mai eficienta modalitate de a creste este sa imbunatatesti – pe cat posibil – toate aspectele legate de site-ul tau.

– CRED ca una dintre cele mai eficeinte modalitati de promovare / revenire post update este sa te promovezi prin link-uri indexabile in site-uri de specialitate pe nisa ta. Daca ma insel, oricum e o publicitate buna si in general nu costa mult.

Agentia noastra inca analizeaza implicatiile acestui update si revenim cu update-uri pe acest articol de indata ce avem alte insight-uri, momentan se presupune ca au fost si cateva erori la algorit si se pare ca majoritatea site-urilor cazute sau scose din indexarea google vor fi repuse in urmatoarea perioada.

 

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of